Nov 25, 2011

Mien bukan sempurna


salam semua,
pagi2 nie aku mula balik teringatkan dia...kenapa ye.....
ya allah....
wahai Tuhan yang memegang rahsia segala sesuatu, jadikanlah aku redha terhadap apa-apapun yang Engkau tetapkan ini allah.....

aku bukan manusia sempurna.....bukan seperti mana yang didambarkan setiap insan yang bernama lelaki....tapi aku tahu...tidak ada siapa yang sempurna dalam diri ini....aku redha dengan ketentuan yang telah kau berikan pada ku...cuba mengumpul kekuatan demi kekuatan agar diri ini tidak jatuh tersungkur dihujung jalan itu......

ya allah..aku memohon pada mu agar selepas ini jika kau berikan jodoh padaku, kau berikan seseorang yang tidak sempurna dan dia mengetahui ketidak sempurnaan itu agar dimerasa sempurna ketika diriku hadir dalam kehidupannya keranamu.......

Seseorang yang kan kusayangi kerana kelembutan hatinya
Seseorang yang kan kucintai kerana keindahan akhlaknya
Seseorang yang kan kukasihi kerana kehalusan budinya
Seseorang yang kan kukagumi keranakesantunan sikapnya
Seseorang yang kan kupuja kerana kerendahan hati dan kesederhanaannya
Seseorang yang mahu menerimaku seikhlas hatinya…
Yang tak akan pernah ku menduakan cintanya hingga akhir hayatku tiba…
Seseorang yang kan ku hibur hatinya bila dia sedang bersedih
Seseorang yang kan ku sapu air matanya ketika dia menangis
Seseorang yang kan ku jadikan bahuku tempatnya bersandar saat dia penat
Seseorang yang kan ku dengar segala kuluh – kesahnya
Seseorang yang kan ku pertaruhkan nyawaku demi menjaga kehormatannya
Seseorang yang ketulusan dan kesetiaan hati ini hanyalah untuknya…

Yang kan slalu kujanji membersamanya hingga malaikat maut menjemputku tiba…





tq 2: http://akuislam.com/blog/renungan/tidak-meminta-yang-sempurna/#ixzz1egTtwmge

No comments: