Oct 30, 2008

SaPe waT doSa Haaaaaaaaaaaaaaaa?

tak tau la sape yang tak takut dosa 2.....
yang penting tak takut ngan kayu api la.....(ala neraka la)
suke beno mencuri...
tak kira lah.....
curi duit ke.....
curi work org ke....
curi sebelah sipe jepon aku tu ke ( sampai aku kene beli baru ag sipe 2...mahai doi....30 tu....)
curi biskut ke....
curi helmet ke (zi dah berape kali ilang helmet...tolong kire)......
curi ape2 je lah.....janji mencuri...
tapi yang terbaru nie curi motor.....
bukan baru sebenonye....
lama dah....
cuma kejadian tu menimpa kawan ku si WANI 2.....(ala...yang pecah kan baling kuih raya kat umah eddy 2)
cian dia......
ko sabar je la wani erk....
mereka tetap akan dapat balasan yang setimpal dengan nye...k.....
pas ni kene la semua org ati2 dgn motor sendri....
nasib baik mak si wani suh beli motor baru....
klu aku la.....salah2.....
klu mak aku la...(baru betul)

ibu : padan muka....sape suh tak jaga motor tu baik2....skang jln kaki je la erk....

ag aku kene marah.....


ala sebelum nie bukan pun si juer ngn si suhaimi dah ilang motor dulu....
lagi menghampehkan...
ade ke patut...
motor juer yang dah tak berape nak berfungsi si tu pun kene curi ( maksud aku tayar dia pancit la)
patah kaki sebelah la nampaknye si juer 2 sampai skang....
tak patt tul la si pencuri motor 2.....
klu dapat mau kene lipat je si pencuri tu.....


ha....
ni kesah si suhaimi pulak...
nie cite nye gembira bagi dia dan duka bagi si pencuri motor tu....
kejadian berlaku masa cuti sem lepas la...(ala time kitarang LI tu...)
bila tau je motor ilang terus bagi tau pak guard.....
dia ngn pak guard pun pi ah cari motor tu...
sampai kat campus baru...
dari kejauhan dia dah nampak dah kelibat motor dia...
ape ag...makin baran la si mi yang kecik 2....
dah dekat je...abis di balonnye si pencuri motor tu....
aku dengar cite dia tu...aku pun tak rasa bersimpati ngn si pencuri tu...
padan muke ko....
curi ah ag...


selain tu motor hanafiah pun ilang gak....
tapi aku tak tau la cm ne lah versi cite dia...
yang aku tau ilang kat fakulti FK je...
lain2 aku tak tau la....

nie pulak cite pasal QAJ aku n QSL zi....
maka aku n zi kene lah berhati2 n berjaga dengan kemungkinan ini....
aku syg QAJ aku tu....
tu je lah harta paling mahal aku penah ade selain dari laptop aku tu....
ptt la pihak2 yng septt nye menjalankan tanggung jawap yang telah di amanah kan....
jgn jadikan UNIMAS nie sarang Kehilangn motorsikal ( dah cm wakil rakyat ckp nie oi...)


k ...
sekian sahaja buat kali ini...wahahahahahhahaaa...........

3 comments:

Sy Fazidawaty said...

selamatkan moto kita mien!

pal7 said...

ha..sy pon penah ilang moto gak..
lg la cdey..da la bli pki dwet pt..
utang sket ngn member..da setel baya sume..leh lak ilang..tp smpat la pki stahun..y naik hangin nye..ilang moto kt dlm garaj umah lak tuh..malm pn masih mude..dlm kol 1o gtu r..membe kt dlm umah pon x perasan..cilakak pnye pncuri..

huu..nangis x blagu la jwbnye..

amiena said...

pencuri yang zalim adalah pencuri yang tak berhati perut.....tq...
wakakakkaka